[i56g]                                               DE LA VILLE DE PARIS.                                                    149
tier, pour le paiement des soldatz levez pour le ser-           "Faict au Bureau, le xxi° Novembre vc lxix.d vice du Roy et d'icelle Ville, ensemble le reste des
deniers que avez entre voz mains, pour en ordonner          Pareilz mandemens ont esté expédiez aux autres
ce que de raison. Si n'y faictes faulte.                           Quarteniers de lad. Ville, excepté Perlan et Maheut.
CCLXVIL ----- A CAUSE DE 50,000 LIVRES DE RENTE À CONSTITUER SUR LA VlLLE.
22 novembre 1569. (Fol. 201 r°.)
"Mess™, ayant le Roy mon seigneur et frere ré­solu de vendre encores cinquante mil livres de rente, dont il m'a envoyé ses patentes et procuration à ces fins, pour subvenir à l'urgente necessité des affaires de la guerre, je vous ay faicte la presente, par laquelle je vous prie de vous assembler et faire assembler à cest effect le corps acoustumé de la Ville en tel cas, et croire sur ce le sr de Gonthery, present porteur, de ce qu'il vous en dira, et en ce
faict y faire la plus prompte resolution, suivant l'in­tention du Roy, qu'il sera possible. Ce que je m'as-seure que ferez, pour l'affection et zelle que vous avez à son service, bien et repos de ce Roiaulme. Priant Dieu, Messieurs, vous donner sa saincte grace.
"Escript à Paris, ce xxn0 Novembre 156g.w " Vostre bon amy,
"FRANÇOIS».
CCLXVIII. — Pour aporter à la Monnoie vaisselles d or ou d'argent,
CHAINES D'OR, BRASSELETS, BOUTONS ET DOUTRES SORTES, DONT IL SERA FAICTE CONSTITUTION DE BENTE AU DENIER DOUZE SUR L'HÔTEL DE VlLLE.
23 et 24 novembre' 1569. (Fol. 201 v°.)
"De par monseigneur duc d'Alençon , filz et frere de
Roy, et suivant [exprès commandement du Roy, par
ses lettres du iv' du present mois.
"Messieurs, comme pour subvenir aux affaires urgens et pressés de la guerre presente contre les rebelles au Roy, soit besoing et necessaire, pour soustenir et fraier aux grandes despences qu'il con­vient faire journellement pour cest effect, et à ces fins l'ayder et secourir de tous les moiens qu'il sera possible, suivant lesquelz nous ayons advizé de prandre de ses bons et loyaulx subgectz les vaisselles d'or ou d'argent verées et vermeille dorées, avecq toutes sortes de chesnes d'or, dorures, brasseletz, bou­tons, fers d'or et autres especes d'or, pour le tout faire convertir et fabricquer en monnoie d'or et d'argent, aux arines du Roy. Et à ces fins, pour convenir et arbitrer des pris et valleurs desd, vaisselles, chesnes et autres choses dessusdictes, ayent esté commis les sieurs President Nicolay, de Chanteloup, Tresorier de France, de Charmeau, Maistre des Comptes, et Lefebvre W, general des finances, pour eulx assembler au logis de la Monnoie de ceste Ville, à cest effect.
"A ceste cause, nous vous mandons que, incon- •
•'' Antoine Nicolaï, Jean de Neufville, s' de Chanteloup, Claude
(2) Le registre des ordonnances de la Cour des Monnaies ne co
d'or et d'argent, et les registres civils sont en déficit pour les der
tinant la presente receue, vous aiez à faire signiffier par les Quarteniers de cestedicte ville de Paris à tous les bons subgectz du Roy, tant gentilzhommes, officiers du Roy, bourgeois, marchans, artizans, que tous autres y demourans et residens, de quel­que qualité et condition qu'ilz soient, qui auront pouvoir et moien d'apporter ou envoier par devers lesd. Commissaires susnommez, en ladicte maison de la Monnoie de cestedicte Ville'2', toutes sortes de vaisselles d'or ou d'argent verées et vermeilles dorées, chesnes d'or, dorures, boutons, brasseletz et toutes autres sortes d'or, desquelles choses leur sera faicte constitution de rente, à raison du de­nier douze, sur l'Hostel de cestedicte ville de Paris, au pris de ce qu elles vauldront et auront esté pri­sées et estimées par lesd. Commissaires, tant pour la valleur que façon, sans qu'il y vienne aucune perte ny diminution à ceulx qui la bailleront, ains sur le Roy qui la portera.
"Faict au Conseil du Roy tenu à Paris, le xxiue jour de Novembre 1569.51
Signé: «FRANÇOIS». ■ Et au dessoubz : k de Souries v.
Guyot, s'de Charmeau, et Jean Lefèvre, sr de Caumartin, ntient aucun renseignement sur cet envoi à la fonte des vaisselles liers mois de l'année 156g.